lekker rustig aan - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu lekker rustig aan - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu

lekker rustig aan

Door: Demi van Geijn

Blijf op de hoogte en volg Demi

17 November 2019 | Indonesië, Semarang

Ik begin gelijk maar bij vrijdag, want de rest van de dagen is niet heel bijzonder. Het blijven gewoon stagedagen. Waar natuurlijk ook zat over te vertellen valt, maar misschien niet zo interessant zijn om hier te vertellen.
Vrijdag zijn we naar Eling Bening geweest, een plek in een berg met wederom weer een mooi uitzicht, zwembad, restaurant en natuurlijk schommels. Het was ook weer prachtig weer wat maakte dat je de bergen op de achtergrond goed kon zien. Na onze duik en fotoshoot in het zwembad hebben we heerlijk gegeten van verschillende gerechten die we met z’n allen hadden besteld.

Zaterdag vonden we het dan eens tijd om echt hier de cultuur in te duiken en maar eens op bezoek te gaan naar een moskee. Je hebt er hier gigantisch veel, maar een van binnen hadden we nog niet gezien. Je kunt ook zeker niet om de moskeeën heen aangezien ze 5 keer op een dag afgaan, waarvan een keer midden in de nacht. Dan bedoel ik dat ze aan het bidden zijn, maar dat geluid hoor je door de hele stad. Ik kan je niet uitleggen hoe het klinkt, maar kan je wel vertellen dat je er knettergek van wordt. In de eerste week werd ik ook elke nacht standaard om half 4 wakker door het ‘gezang’ en viel pas weer in slaap als het stil was.
Bij het betreden van de moskee moet je er in ieder geval op letten dat je een lange broek aan hebt en iets over je schouders, anders kom je er sowieso al niet in. Verder werd ons gevraagd om onze schoenen uit te doen en was het eigenlijk de bedoeling ook je haren bedekt te hebben. Maar een staart was voor nu ook goed. Bij binnenkomst stelt het eigenlijk niet zo heel veel voor. Het is over het algemeen een grote ruimte met een groot tapijt waar je op kunt bidden.

Zondag de laatste dag van het weekend alweer. Op de planning stond al heel lang dat we naar Gedong Songo wilde gaan. Gedong Songo betekent letterlijk 9 tempels. Het is dan ook een plek met hindoeïstische tempels uit de periode 730-780 na Christus. Deze tempels staan verspreid over een redelijk groot gebied. Het is te lopen, maar je kunt er ook voor kiezen om dit per paard te doen. Voor mij was dan ook de keus niet moeilijk. Zeker omdat ik vond dat het per paard ook weer net iets anders was dan om maar gewoon weer een tempel te bezoeken. Bij de tempels was er dan ook de mogelijkheid om van je paard af te stappen en de tempels van dichtbij te bekijken. Verder was het uitzicht adembenemend. Je keek de diepte in met prachtige groene gebieden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Semarang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2020

Eind is inzicht

18 Januari 2020

Gewoon gaan

12 Januari 2020

Sampai Jumpa Semarang

06 Januari 2020

Java ontdekken

28 December 2019

Bezoek
Demi

Ik ben Demi en ben 21 jaar. Ik ga ontdekken hoe het leven in Indonesië. Dit zal ik doen door mijn stage in het ziekenhuis in de stad Semarang. Wil jij met mij mee op reis? Lees dan wekelijks mijn blog.

Actief sinds 28 Sept. 2019
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 3285

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: