Java ontdekken - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu Java ontdekken - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu

Java ontdekken

Door: Demi van Geijn

Blijf op de hoogte en volg Demi

06 Januari 2020 | Indonesië, Bandung

Voor deze week stond op de planning dat ik een aantal dagen met mijn ouders en broer zou mee reizen. Dus maandag zijn wij de reis gestart in Jakarta, eigenlijk zijn we voornamelijk naar Bogor geweest. Een plaats ongeveer een uur van Jakarta vandaan. Bogor staat bekent om zijn botanische tuinen, ook wel de Kebun Raya Bogor. Persoonlijk vond ik deze wat tegenvallen. Dit kwam voornamelijk door de onoverzichtelijkheid en de grootte van de tuinen. Het park is dan met 87 ha ook enorm. Na een aantal uurtjes te hebben rond gelopen in de tuinen zijn we terug gegaan naar Jakarta zelf waar we Kota Tua nog hebben bezocht. Hier heb je het cafeetje Batavia liggen, deze is in 1830 gebouwd en al op verschillende manieren gebruikt. Het is onder andere een kantoor van de Nederlandse gouverneur geweest. Maar wij hebben er in ieder geval zeker heerlijk gegeten, na ons avontuur op het plein. Waarbij we zeker 15 keer op de foto zijn geweest, terwijl wij stonden te praten met een local over Indonesië.
Om onze reis te vervolgen zijn we naar Bandung gereden. Het plan was eigenlijk om met de trein te gaan, maar helaas deze waren allemaal volgeboekt zoals je opzich wel had kunnen verwachten op Oudjaarsdag. Maar goed taxi werkt ook en die heeft ons keurig voor het Hilton hotel afgezet, want Oud en Nieuw moet je wel een klein beetje in stijl vieren. Zeker in een land als Indonesië waar Oud en Nieuw niet echt een happening is. Het Hilton had een feestje bij de swimming pool met mooie versieringen en een live band. Hoewel de meeste Indonesiërs pas rond een uurtje of elf kwamen aanzetten was het zeker een leuke live band. De sfeer zelf was een beetje statig en met de veel te dure wijn die niet te drinken was heb ik mij flink verbaasd over het feit dat 0:05 iedereen alweer aanstalten maakte om weer terug te gaan naar de kamer. Om vervolgens te zien dat de lampen en muziek uitgaan om 0:15 en dat om 0:30 de boel alweer wordt opgeruimd. Maar ondanks dat feit heb ik wel genoten van de avond om het nieuwe jaar te wisselen met mijn familie.
Verder had Bandung ons een tropisch regenwoud te bieden, ook wel Taman Hutan Raya. Hier kon je heerlijke rust vinden en niet te vergeten heerlijk eten bij de Holland Spot. Dit was een klein restaurantje opgezet door Indonesiërs die 40 jaar in Nederland hebben gewoond en een kaart hadden met poffertjes en bitterballen.

Het nieuwe jaar zijn we gestart bij Kawah Putih, ook wel de witte krater. Het water zelf is turquoise, maar door de zwavel hangt er een witte nevel overheen. Wat mij heel erg een sprookjesachtig gevoel gaf. Het werd wat mysterieuzer gemaakt door de bewolking die er hing en de regen. Maar ondanks het feit dat het regende was het nog steeds een toeristische trekpleister.
Via de terugweg zijn we nog naar een plek gegaan waar een Glamping was tussen de theeplantages. Dit leverde prachtig uitgestrekte groene theeplantages op waar je uren naar kan kijken en waar je nooit genoeg van zult krijgen.
Na onze heerlijk begin van het nieuwe jaar was het tijd om weer terug te gaan naar het hotel. Dit hadden meerdere mensen in gedachten wat ons uiteindelijk 4 uur heeft gekost over een stuk van nog geen 50 kilometer. Een avond hadden we helaas niet meer, aangezien ik om half tien de trein terug zou hebben naar Semarang. We hebben gezellig als afsluiting op een stoeprandje bij het station een kipburger en pizza gegeten, zodat ik met een volle maag de treinreis van 7 uur kon ingaan om vervolgens om 7 uur in de ochtend weer op stage kon verschijnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2020

Eind is inzicht

18 Januari 2020

Gewoon gaan

12 Januari 2020

Sampai Jumpa Semarang

06 Januari 2020

Java ontdekken

28 December 2019

Bezoek
Demi

Ik ben Demi en ben 21 jaar. Ik ga ontdekken hoe het leven in Indonesië. Dit zal ik doen door mijn stage in het ziekenhuis in de stad Semarang. Wil jij met mij mee op reis? Lees dan wekelijks mijn blog.

Actief sinds 28 Sept. 2019
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 3293

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: