Bezoek - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Demi van Geijn

Blijf op de hoogte en volg Demi

28 December 2019 | Indonesië, Semarang

Na een 1e Kerstdag in Semarang, wat vooral bestond uit buiten de deur eten (wat we eigenlijk 9 van de 10 keer doen, eigenzien we nog steeds maar 1 pan hebben) en gezellig de dag in het winkelcentrum door te hebben gebracht kon ik 2e Kerstdag mijn ouders en broer van het vliegveld ophalen. Dit houdt natuurlijk in dat je ze een rondleiding door de stad moet geven, wat gelijk begon bij het laten zien van het appartement en Kota Lama. Bij Kota Lama hebben we dan gelijk ook wat gegeten bij Spiegel, wat nog best een uitdaging was, aangezien de bediening vijf keer terug kwam om te vertellen dat ze het gerecht niet meer op voorraad hadden.

De volgende dag zijn we gestart met ontbijten bij Eastman, om vervolgens door te gaan naar de regenboogwijk. Waar gelijk de indrukken van armoede je weer tegoed komen. Verder heb ik ze het ziekenhuis laten zien en de plek waar we daar soms een broodje kopen bij de bakker. De bakker hier betekent alleen dat alle broodjes dan ook mier en mier zoet zijn en meer en deel is dan ook met chocola, kaas of beide.
Om de dag af te sluiten hebben we nog een drankje gedronken bij Sakapatat, ook een plek waar wij veel komen en waar je dan heel heel af en toe nog wel eens een Westerling tegen komt, aangezien de eigenaar een Belgische man is.

Verder stond er nog op de planning om naar de Brown Canyon te gaan, een voormalig landmijn. Hier zag je dan ook vrachtwagens op en aan rijden helemaal volgeladen met stenen en zand. Je moet nagaan dat de mensen ook hier met scheppen het zand in de vrachtauto’s stonden te scheppen. Bizar was ook om te zien dat er een scooter kwam aanrijden met zijn schep onder zijn armen, zijn scooter neerzet en naar een vrachtwagen loopt om ook daar te helpen het zand te scheppen.
Verder heb ik ze nog laten ervaren hoe het is om hier een massage te nemen, wat inhoudt dat je voor 5 euro een uur lang een full body massage kan krijgen en waarbij je het gevoel hebt dat je geen huid meer overhoudt. Om daarna weer lekker actief te worden om Lawang Sewu te bekijken. Ook wel de 1000 deuren genoemd. Het is het administratiegebouw Nederlands-Indische Spoorweg Maatschappij, allemaal verschillende kamers die ’s avonds verlicht zijn.
Verder hebben we de dag afgesloten in China Town, een avond markt elk weekend waar je wat kan eten en wat kan drinken en vooral kan genieten van de gezellige sfeer die daar heerst met schreeuwende kinderen en live-muziek.


  • 28 December 2019 - 19:01

    Karin Van Dijk:

    Heel veel plezier samen!

  • 05 Januari 2020 - 20:01

    Auryl:

    Hee, hoe vond je fam het om langs te komen in Indonesië??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Semarang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2020

Eind is inzicht

18 Januari 2020

Gewoon gaan

12 Januari 2020

Sampai Jumpa Semarang

06 Januari 2020

Java ontdekken

28 December 2019

Bezoek
Demi

Ik ben Demi en ben 21 jaar. Ik ga ontdekken hoe het leven in Indonesië. Dit zal ik doen door mijn stage in het ziekenhuis in de stad Semarang. Wil jij met mij mee op reis? Lees dan wekelijks mijn blog.

Actief sinds 28 Sept. 2019
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 3288

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: