Sampai Jumpa Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu Sampai Jumpa Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu

Sampai Jumpa Semarang

Door: Demi van Geijn

Blijf op de hoogte en volg Demi

12 Januari 2020 | Indonesië, Semarang

Na nog een week hard te hebben gewerkt aan het projectplan, hebben we onze stage mooi kunnen afronden en kan de 2 week durende reis beginnen. Het is gek om alles voor het laatst te doen, laatste keer naar stage, laatste keer de boodschappen doen, laatste keer sporten, laatste keer in het appartement, laatste keer met z’n vijven en ga zo maar door. Na nog te hebben geluncht als afscheid, ben ik donderdagavond vertrokken naar Solo om vanuit daar naar Bali te vliegen.
Vrijdagochtend ben ik nog voor een paar dagen bij mijn ouders en broer aangesloten. Daar binnen komend, kom ik in een prachtige villa. Het ligt net buiten de drukke steden tussen de rijstvelden. De villa is perfect ingericht en het geeft echt het gevoel alsof je in een andere wereld terecht komt. Ik vond het dan ook zeker niet erg om vrijdag daar de hele dag door te brengen.
Zaterdagochtend werden we om 9:00 uur opgehaald door Johny. We zouden met Johny een tour gaan doen. Om te beginnen zijn we gestart in Silver Jewelry, een plek waar zilver handmatig wordt gemaakt, om vervolgens door de winkel van het eindresultaat te lopen en je ogen uit te kijken hoeveel zilver daar ligt. Na de Silver Jewelry zijn we naar Tegenungan Waterfall geweest, een waterval dat zelf niet zo heel veel voorstelt. De waterval ligt tussen de rotsen en groene omgeving wat wel een mooi plaatje geeft. Voor de waterval was er de mogelijkheid om te zwemmen, helaas geen zwemkleding mee, maar wel even pootje baden.
Om de reis te vervolgen zijn we naar de rijstvelden geweest, ook wel Tagallalang. Een van de bekendste rijstvelden in Bali, wat dus inhoudt dat je er redelijk wat toeristen tegenkomt. Je kan een rondje door de rijstvelden lopen. Hier kwam je in een soort rust terecht, waar veel minder toeristen zijn. Ze hadden hier een soortgelijke Bali Swing. Je komt op een schommel te zitten en wordt over de rijstvelden heen geschommeld door twee mannen, het swingen geeft je enorm veel vrijheid en je voelt je net een vogel. Zeker toen ze zeiden dat je je handen los kon laten.
Om de dag af te sluiten zijn we nog naar de watertempel geweest, Pura Tirta Empul. Dit is een Hindoeïstisch tempel die bekend staat om haar heilige water. Dit water wordt gebruikt voor reinigingsrituelen. Je hebt hier de mogelijkheid om met je hoofd onder een straal water te gaan staan om zo ‘gereinigd’ te worden. Verder hadden wij ook nog het geluk dat het volle maan was, wat betekent voor de Hindoes dat er een ceremonie is. Ze lopen in een lange stoet naar de tempel, om vervolgens de tempel door te gaan. Vrouwen die van alles op het hoofd dragen, kleren die er kleurrijk zien en muziek de wordt gemaakt op verschillende instrumenten onder ander gemaakt van bamboe.
’s Avonds zijn we heerlijk bijgekomen in het zwembad met een drankje, om de volgende dag weer helemaal opgefrist te zijn om te gaan surfen.

  • 12 Januari 2020 - 13:21

    Karin:

    Hey Demi, geniet van je laatste paar weken. Nu heb je echt vakantie, al leek het erop dat dat al het geval was. Ik zie je snel. Dikke kus. Karin

  • 12 Januari 2020 - 13:28

    Mariska:

    Wat is de tijd omgevlogen. Wat een fantastische tijd heb jij meegemaakt en helemaal geweldig dat je dit ook hebt kunnen delen met je ouders en Sven. Nog even genieten en dan weer op richting huis.
    Liefs Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Semarang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2020

Eind is inzicht

18 Januari 2020

Gewoon gaan

12 Januari 2020

Sampai Jumpa Semarang

06 Januari 2020

Java ontdekken

28 December 2019

Bezoek
Demi

Ik ben Demi en ben 21 jaar. Ik ga ontdekken hoe het leven in Indonesië. Dit zal ik doen door mijn stage in het ziekenhuis in de stad Semarang. Wil jij met mij mee op reis? Lees dan wekelijks mijn blog.

Actief sinds 28 Sept. 2019
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3292

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: