Gewoon gaan - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu Gewoon gaan - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu

Gewoon gaan

Door: Demi van Geijn

Blijf op de hoogte en volg Demi

18 Januari 2020 | Indonesië, Gili Air

Na maandag nog met Sven naar de Tanah Lot te zijn geweest is het tijd om te vertrekken. Ik ga verder naar Canggu waar ik met een huisgenootje naar Nusa Peninda ga. Een eiland een uur van Bali wat in een dagtour te doen is. Je komt op een prachtige plek, waar je de welbekende spot Nusa Penida kan vinden. Na de volle dagtour vertrek ik gelijk door naar Uluwatu om zelf mijn reis te vervolgen.
Lekker op de scooter verschillende stranden ontdekken. Na een kleine 20 minuten naar beneden te lopen kom ik bij een sprookjesstrand. Precies hoe je je strand wilt, wit zand zonder stenen, helderblauw water, golven en last but not least geen mensen. Het was prachtig, maar helaas eindigde dit met een grote golf die mn spullen nat maakte inclusief mijn telefoon. Na wat rond te hebben gereden op de scooter en verschillende mensen gevraagd te hebben ben ik terecht gekomen bij een klein teleenfoonzaakje die mij uiteindelijk weer konden door sturen naar de service center waar ze gelukkig mijn telefoon konden fixen. Daarna kon ik gelijk door naar de Uluwatu Tempel om daar de Kecak en Fire Dance te zien, een Balinese Hindoeïstisch dans.

Het is tijd om naar de Gili Air te gaan, een van de drie bekende Gili eilanden. Het eiland is binnen een half uur rond te fietsen en er rijden geen auto's en scooters. De perfecte plek om te relaxen. Ik zit in een prachtig hostel, met een mooi zwembad en de bedden hangen aan het plafon waardoor je zwevend slaapt. Verder dan een rondje fietsen, zwemmen en de snorkeltrip kom je hier niet. Al is de snorkeltrip prachtig en heb ik met de zeeschildpadden mee mogen zwemmen. De sfeer op het eiland is goed en ik heb twee heerlijke avonden gehad met locals die mij een poging hebben gedaan om gitaar te leren spelen en lekker muziek te maken.
Na wat twijfelen om hier wat langer te blijven heb ik toch besloten om verder te gaan naar Lombok en te kijken wat er op dat eiland te vinden is. So here I am Lombok.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Air

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2020

Eind is inzicht

18 Januari 2020

Gewoon gaan

12 Januari 2020

Sampai Jumpa Semarang

06 Januari 2020

Java ontdekken

28 December 2019

Bezoek
Demi

Ik ben Demi en ben 21 jaar. Ik ga ontdekken hoe het leven in Indonesië. Dit zal ik doen door mijn stage in het ziekenhuis in de stad Semarang. Wil jij met mij mee op reis? Lees dan wekelijks mijn blog.

Actief sinds 28 Sept. 2019
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 3294

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: