Op avontuur - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu Op avontuur - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu

Op avontuur

Door: Demi van Geijn

Blijf op de hoogte en volg Demi

25 November 2019 | Indonesië, Semarang

Deze week hebben we stage gelopen op de verloskamers. Hierin hebben we leven en dood dicht bij elkaar gezien. Hoe de ene dag een gezond kindje ter wereld kwam, hoe de andere dag een kindje bij week 37 overleden ter wereld kwam.
We wilden het weekend starten met Tubing Genting, een soort van raften maar dan net wat anders. De taxi was besteld en het was ongeveer een uurtje rijden, voor hier is dat redelijk dichtbij. Drie uur verder waren we eindelijk aangekomen, nadat we over allerlei bosweggetjes, grindpaden, door de rijstvelden, plekken waar je ‘no signal’ had en plekken waar mensen vrolijk zeiden ‘die kant op’. Alsof het heel normaal was om zo’n toeristische route te rijden naar zo’n plek. Zelfs de taxi chauffeur zei het lijkt wel of we in de Fast and The Furious rijden op deze weg. Toen we dus eindelijk waren aangekomen, moesten we eerst nog een halfuurtje lopen omdat de auto niet verder kon rijden op dat pad. Wij volle goede moed ons weg vervolgen en dus een 3 uur later aankomen. We zagen alleen niks, we keken in het rond en we zagen alleen maar bomen en heel veel muggen. We stonden midden in het bos. We hadden het gelukt dat er nog wat scooters op dat pad reden, dus spraken we een lokal aan. Zij wist ons te vertellen dat Tubing Genting al een jaar geleden gesloten is. Daar stonden we dan na ons avontuur voor niks, maar dat avontuur hebben we binnen.
Zaterdag gingen we een nieuwe poging wagen om iets te bezoeken. Het heette Watu Gunung, een park met een zwembad. Bij binnenkomst was er een prachtig meertje met verschillende huisjes erom heen waar je in kon zitten. Als je verder liep kwam je bij een helder blauw zwembad tussen de bomen en met heel veel lokals, alle vrouwen zwommen in hun kleding. Het water was in vergelijking met andere zwembaden ijs en ijskoud. Dus na een halfuurtje hadden we het daar ook wel gezien en toen hebben we lekker gegeten. Waar ik weer voor gek ben verklaard. Het is typisch iets voor hier, maar het is een combinatie van banaan, chocola en kaas. Je moet er maar van houden en ik vind het lekker. Ik heb dus heerlijk Pisang Goreng met Keju en Coklat gegeten.


  • 25 November 2019 - 14:29

    Karin:

    Hoi Demi, leuk hoor om iedere keer je reisavonturen te lezen. Volgens mij heb je het aardig naar je zin. Ik ben ook benieuwd hoe het werken in het ziekenhuis is. Dikke kus Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Semarang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2020

Eind is inzicht

18 Januari 2020

Gewoon gaan

12 Januari 2020

Sampai Jumpa Semarang

06 Januari 2020

Java ontdekken

28 December 2019

Bezoek
Demi

Ik ben Demi en ben 21 jaar. Ik ga ontdekken hoe het leven in Indonesië. Dit zal ik doen door mijn stage in het ziekenhuis in de stad Semarang. Wil jij met mij mee op reis? Lees dan wekelijks mijn blog.

Actief sinds 28 Sept. 2019
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 3289

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: