Let's make a movie - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu Let's make a movie - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Demi Geijn - WaarBenJij.nu

Let's make a movie

Door: Demi van Geijn

Blijf op de hoogte en volg Demi

08 December 2019 | Indonesië, Wonosobo

Woensdagochtend 6:00 uur werden Veerle en ik opgehaald. Wij zouden vandaag gaan figureren bij een film. Na ongeveer een uur in de auto gezeten te hebben en kort het verhaal van de film gehoord te hebben kwamen we op de zet aan. Het was een oud treinstation wat als High School moest voorstellen. Het verhaal speelt zich af in 1922. Het gaat over een student die wordt uitgehuwelijkt aan een oude man, maar het hier niet mee eens is. Zij vindt namelijk een medestudent leuk. In die tijd was dat natuurlijk heel erg lastig. In Indonesië is het een heel bekend verhaal: oftewel Sitti Nurbaya. Nu kreeg ik de rol om de beste vriendin van student Nurbaya te spelen. Het ging er allemaal heel echt aan toe, mijn make-up werd gedaan, haren werden gedaan. Ik kreeg een microfoontje om de opnames te horen. Nu zou je denken waarom dan, want het is een Indonesische film. Ik heb zelf ook nog geen idee, ik kreeg de opdracht om in het Nederlands tegen de hoofdpersoon te praten en het maakte niet uit wat ik ging zeggen. Wat daar mee gaat gebeuren is voor mij een verrassing. Verder werd bij elke scene je haren even goed gedaan en je gezicht even afgedept met een doekje voor de zweet. Scenes konden wel tot tien keer opnieuw gedaan worden en het voelde echt alsof ik die dag een filmster was.
De film Sitti Nurbaya komt volgend jaar ergens uit.

Donderdagmiddag zijn we naar Dieng geweest, een plaats 3 uur van Semarang vandaan. We zaten in een prachtig huisje in een prachtige groene omgeving. In dit gebied was veel kouder dan in de rest van Indonesië, het was overdag 20 graden en het regende er na 15:00 elke dag. Het gebied Dieng kent verschillende mooie plekken.
Vrijdagochtend ging om 4:00 de wekker. We zouden de zonsopgang vanaf een berg bekijken. We reden er op de scooters heen en na een kleine klim van een kwartiertje kwamen we eindelijk op de berg aan. Ik heb die tocht echt vervloekt, het voelde alsof ik geen conditie had en na de eerste paar trappen stond ik al te hijgen als een paard. Maar eenmaal boven was je dit toch gelijk al vergeten en stond je op een prachtige plek naar een vulkaan te kijken waar je langzaam de zon zag opkomen. Ik denk dat het een van de mooiste zonsopgangen is geweest die ik ooit heb gezien.
Om vervolgens na de zonsopkomst naar een krater te gaan en naar Dieng Plateau. Hoewel ik de krater vond tegenvallen, het was een en al grauw gebied met overal kraampjes waar je eten kon kopen, was in tegenstelling Dieng Plateau echt prachtig. Dieng Plateau is moerassig plateau waar een prachtig water in bevindt. Je kon daar lopen, maar wat nog mooier was, was om dit van bovenaf te bekijken.

De volgende dag zijn we rustig de dag gestart en wilden we naar een hotspring gaan. Deze was echter heel moeilijk te vinden, waardoor we de meest toeristische routes hebben gereden. Dit bracht ons wel tussen de rijstvelden en thee plantages. Toen hadden we maar besloten die hotspring te laten voor wat het was, en tussen de rijstvelden en thee plantages te lopen, waar een ontzettende rust heerste. Na nog wat verder gereden te hebben zijn we bij een andere krater uitgekomen, deze was veel mooier dan die we de dag ervoor hadden bezocht. De natuur was wederom prachtig en de stoom zag je mooi van het water af komen.
Om de dag af te sluiten zijn we nog naar een waterval gegaan. Er werd gezegd dat deze het beste met een gids te bereiken was, maar met hoe eigenwijs wij waren zijn we zelf op pad gegaan. Dit leidde tot een vol gegroeide route en de trap naar beneden was nauwelijks te zien. Om het nog wat avontuurlijker te maken kwam het met bakken uit de hemel en eenmaal beneden bij de waterval begon het in de verte ook nog de bliksemen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Wonosobo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2020

Eind is inzicht

18 Januari 2020

Gewoon gaan

12 Januari 2020

Sampai Jumpa Semarang

06 Januari 2020

Java ontdekken

28 December 2019

Bezoek
Demi

Ik ben Demi en ben 21 jaar. Ik ga ontdekken hoe het leven in Indonesië. Dit zal ik doen door mijn stage in het ziekenhuis in de stad Semarang. Wil jij met mij mee op reis? Lees dan wekelijks mijn blog.

Actief sinds 28 Sept. 2019
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 3302

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: